Први Сајам руралног туризма и привреде Бачке, организован од стране Регионалне развојне агенције Бачка, под покровитељством Министарства трговине, туризма и телекомуникација, одржан је 13. и 14. новембра 2015. године у Едукативном центру Покрајинске владе Војводине у Новом Саду.
Сајам је одржан у оквиру пројекта „Регионални бренд Бачке и Сајам руралног туризма и привреде“, који има за циљ пружање подршке у пословним активностима малих и средњих привредника и туристичке привреде из руралних крајева Бачке.
Директор Регионалне развојне агенције Бачка, господин мр Срђан Везмар је отворио Сајам, те је том приликом поручио бројном аудиторијуму да је превасходни циљ ове јединствене сајамске изложбе жеља да се јавности представе мали произвођачи који су код РРА Бачка конкурисали за добијање ознаке руралних производа и услуга из бачке регије- „Регионални бренд Бачка“. РРА Бачка је по први пут на једном месту окупила мале произвођаче из руралних делова пре свега Бачке и омогућила им да њихове производе понуде у оквиру обједињеног бренда Бачка. Господин Везмар је истакао, у свом поздравном говору, да ће РРА Бачка у наредних годину дана, заједно са малим произвођачима радити на продаји њихових производа преко интернета и спајањем са другим чланицама регионалних развојних агенција.
Првог дана сајма, на свечаном отварању, осим господина Срђана Везмара, госте су поздравили и госпођа Јасмина Бељан Искрин, председник удружења Дестинацијске менаџмент организације Дунав и господин Будислав Медурић, директор Едукативног центра Покрајинске владе Војводине. Након свечаног отварања одржан је панел под називом „Регионално брендирање производа“ на коме је координаторка пројекта, госпођица мр Ивана Пајић представила регионални бренд Бачке. Гошћа из Словачке, госпођа др Моника Бумбалова са Словачког Универзитета за пољопривреду у Нитри, поделила је искуства Словачке у регионалном брендирању производа. Том приликом је потписан Споразум о партнерству између РРА Бачка и Словачког Универзитета за пољопривреду у Нитри-Факултета за европске студије и регионални развој.
Панел је затворен веома интересантним излагањем предузетника чији производи су понели назив локалног бренда Бачке, а то су били предузетница госпођица Јелена Марић Царпе Дием, господин Мирослав Медурић Чика који је представио Туријску кобасицу, и господин Милан Курилић испред произвођача ракије и вина из Нештина.
Другог дана сајма, панел под називом „Рурални туризам, локална индустрија хране и вински сектор у функцији развоја дестинације“ отворио је потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова, господин Мирослав Васин, који је у свом говору истакао мноштво чињеница које је битно узети у обзирда би Бачку постала атрактивна туристичка дестинација. Господин Васин је такође истакао том приликом да је Дестинацијска менаџмент компанија (ДМЦ) пројекат који означава удруживање свих потенцијала војвођанског туризма, који је Покрајинска влада значајно подржала током прошле и ове године, те је указао на важност ове компаније која се води примером најзначајнијих туристичких дестинација у Европи, где су сви потенцијали неке регије уједињени у креацији туристичке понуде. По речима господина Васин Мирослава, овај Сајам је испунио свој циљ- показао је шта Бачка може да понуди, нагласивши да ће произвођачи који су се представили на Сајму руралних производс бити укључени у део туристичке понуде и туристи који буду долазили у Бачку ће бити организовано вођени на места где ће им ти производи бити доступни, и биће им понуђено да виде и како се производе одређени производи. Закључак је да ће туристички посленици бити сигурни за квалитет производа са ознаком регионалног бренда Бачке, да су из Војводине тј. Бачке, и да свакако одражавају дух овог простора. Потпредседник Покрајинске владе је изјавио да је у плану да се то исто уради и у Срему и Банату, чиме ће бити повезана туристичка понуда коју ће чинити производи домаћих произвођача, квалитетни и са брендом.
Своја искуства и знања на поменутом панелу су поделили са посетиоцима госпођа Јасмина Бељан Искрин причајући о Фрушкој Гори и Дунаву као дестинацији, и проф. Бранислав Влаховић са Пољопривредног факултета у Новом Саду који је изнео своје ставове на тему имиџа руралних крајева. Професор др Зоран Рајић, државни секретар Министарства пољопривреде и заштите животне средине је на панелу представио законске измене у области пољопривреда а посебно нови Закон о алкохолним пићима, док је мр Ивана Пајић, руководитељка Сектора за рурални развој РРА Бачка указала у свом излагању на финансирање руралног туризма и винског сектора кроз ИПАРД ИИ Програм.
Након панела посетиоци су могли да уживају у изванредном „Бачка Гастрономиц анд Wине Тастинг Схоw“.
Тридесетак произвођача, излагача на сајму изложило је своје производе и поделило своја „произвођачка“ искуства и плодове са посетиоцима сајма.
Овај пројекат, који је финансирало Министарство трговине, туризма и телекомуникација, а имплементирала РРА Бачка у партнерству са Дестинацијском менаџмент организацијом Дунав, показао је колико је Бачка „плодно тле“ за све врсте предузетништва, те да има богатство и традицију којом може да засени многе туристичке дестинације познате у Европи и шире.